روغن زیتون آذرند
خانه / روغن زیتون خوراکی / بزرگترین تولید کننده روغن زیتون خوراکی در کشور

بزرگترین تولید کننده روغن زیتون خوراکی در کشور

روغن زیتون خوراکی یکی از پرمصرف ترین انواع گیاهی این محصول است که در بازار ایران با درجات کیفی مختلف عرضه می شود. بزرگترین شرکت های تولید کننده، این محصول را با تنوع بالا به صورت بسته بندی یا فله در اختیار خریداران عمده قرار می دهند. در کشور کدام شهرها به عنوان تولیدکننده این محصول شناخته می شوند؟ با توجه به تنوع تولید چه تفاوت هایی بین نمونه های خوراکی و مالشی انواع روغن زیتون وجود دارد؟

بزرگترین تولید کننده روغن زیتون خوراکی در کشور

تفاوت روغن زیتون خوراکی با مالشی چیست؟

تفاوت روغن زیتون خوراکی با مالشی چیست؟روغن زیتون، نامی آشنا در بین تمام خانواده های ایرانی است که به صورت روزانه از آن برای پخت و پز یا برطرف کردن برخی دردهای مفصلی استفاده می کنند. با این حال کمتر کسی در مورد فرآیند تولید این محصول، شهرهای تولیدی و هم چنین تفاوت های بین آنها اطلاعات دقیق دارد. همین امر نیز موجب شده تا همواره با مراجعه به سوپر مارکت ها یا عطاری ها هر نوع روغن موجود در مغازه را بدون در نظر گرفتن کیفیت آن خریداری نمایند.
پس باید گفت که شناخت و نحوه تشخیص روغن زیتون درجه یک و آشنایی با تفاوت های آنها با یکدیگر برای خرید مطمئن و مصرف بهترین نوع این محصول امری ضروری است.

در اینجا می توان عنوان کرد که برخی از مهمترین انواع تفاوت روغن زیتون خوراکی و ارقام تولیدی مالشی موارد زیر را شامل می شوند:

  1. تهیه روغن خوراکی از میوه زیتون و استخراج روغن مالشی از تفاله میوه آن
  2. درجه کیفی روغن های خوراکی بسیار بالاتر از نوع مالشی است.
  3. شیوه و فرآیند تولید این دو نوع روغن کاملاً متفاوت و دارای مراحل متعددی می باشند.
  4. نوع بسته بندی روغن خوراکی به مراتب استانداردتر از ارقام مالشی است.
  5. قیمت و نرخ فروش این دو محصول تفاوت چشمگیری با یکدیگر دارند.

روغن زیتون مالشی با نام روغن پولیس نیز در بین تولیدکنندگان و فعالین شناخته شده است که اغلب برای مصارف صنعتی مانند تهیه و تولید لوازم آرایشی و بهداشتی مورد استفاده قرار می گیرند. توجه کنید که عطر و بو نمی تواند نقش موثری در تایید درجه کیفی این محصول داشته باشد.
البته برخی برندهای تولیدی نمونه های باکیفیت روغن های مالشی را نیز به بازار عرضه می کنند. از این رو انتخاب برند تولیدی و توجه به نوع بسته بندی نقش مهمی در خرید بهترین های روغن عرضه شده به بازار را دارند.

خواص روغن زیتون خوراکی

خواص روغن زیتون خوراکی وجود اسیدهای چرب امگا3، روغن زیتون را به یکی از پرطرفدارترین روغن های گیاهی بدل کرده است. با وجود اینکه تنوع تولید و کیفیت این محصول در سطح بالایی قرار دارد، مصرف روزانه و مداوم آن از سوی کارشناسان تغذیه توصیه می شود.
آنتی اکسیدان های موجود در روغن زیتون به کاهش التهاب بدن، درمان افسردگی و بیماری های قلبی عروقی کمک شایانی می کنند. جایگزین کردن روغن زیتون اصل بجای انواع نمونه های صنعتی برای رشد مو، شفافیت پوست صورت و بدن همواره توصیه می شود.
عدم وجود چربی های اشباع شده در این محصول، نقش موثری در کنترل کلسترل خود دارد. گنجاندن روغن زیتون در رژیم غذایی روزانه به کاهش و کنترل وزن کمک می کند.

کاهش خطر ابتلا به آلزایمر، تضمین سلامت معده و دستگاه گوارش، درمان یبوست، رفع خستگی مزمن، رشد نوزاد و افزایش شیر مادر نیز از دیگر فواید مصرف این نوع روغن گیاهی هستند. نوع خالص روغن زیتون از ایجاد سنگ صفرا جلوگیری می کند. تنظیم قند خون و انسولین بدن یکی دیگر از فواید مصرف انواع روغن زیتون درجه یک است.
باید خاطر نشان کرد که خواص روعن زیتون و فواید آن بسیار فراتر از این موارد است. به گونه ای که تمامی افراد در سنین مختلف باید به صورت مداوم از بهترین ارقام تصفیه شده این محصول جهت حفظ سلامتی و افزایش طول عمر استفاده نمایند.

همه چیز درباره روغن های زیتون

همه چیز درباره روغن های زیتونشاید در نگاه اول روغن زیتون یک مایع بی رنگ باشد که تنها با هدف پخت و پز تولید می شود. این در حالی است که با نگاهی تخصصی تر می توان گفت که ارقام مختلف این محصول با شیوه های نوین تولیدی، تهیه و به بازار عرضه می شوند.
در یک دسته بندی کلی انواع روغن های زیتون را می توان در گروه های زیر طبقه بندی نمود:

  • روغن زیتون بکر
  • روغن زیتون تصفیه شده
  • روغن تفاله زیتون

روغن زیتون بکر خود دارای چند زیر مجموعه است که نشان دهنده شیوه تولید و تنوع درجه کیفی آنها می باشد. روغن زیتون فرابکر، روغن بکر درجه یک، روغن زیتون بکر معمولی و روغن زیتون بکر لامپانت چهار نمونه از زیر مجموعه تولیدی هستند. به عنوان مثال در فرآیند تولید روغن بکر لامپانت از میوه های ناسالم و ارقامی که تحت شرایط نامناسب حمل شده اند و دارای زدگی هستند، استفاده می شود.
تاریخ مصرف این نوع روغن پایین بوده و اغلب به صورت عمده در اختیار شرکت های تولید کننده مواد خوراکی یا شرکت های دارویی و گیاهی قرار می گیرد. تصفیه روغن زیتون بکر لامپانت قبل از مصرف از مهمترین اصول جهت تامین و تضمین کیفیت محصول نهایی می باشد.

بزرگترین تولید کننده های روغن زیتون خوراکی در ایران

بزرگترین تولید کننده های روغن زیتون خوراکی در ایرانبه واسطه بالا بودن موارد مصرف روغن زیتون، شرکت های متعددی در زمینه تولید و فرآیند آن فعالیت دارند. در سطح جهانی می توان کشورهایی مانند اسپانیا، ایتالیا و یونان را به عنوان بزرگترین تولید کنند های روغن زیتون نام برد.
در کشور نیز شهری مانند زنجان به عنوان بزرگترین تولیدکننده زیتون در بین خریداران این محصول جهت تولید روغن شناخته شده است. این در حالی است که کارخانه های تولیدی این محصول در شهرهای مختلفی فعالیت مستمر دارند.
برندهای تولیدی همواره به دنبال خرید زیتون درجه یک جهت تهیه و تولید بهترین نوع روغن بکر و فرابکر جهت رقابت با سایر رقبا و برندهای دیگر ایرانی و خارجی هستند. در نظر داشته باشید که روغن زیتون بکر و فرابکر اغلب به عنوان چاشنی و جهت طعم دار کردن سالاد استفاده می شود.

بنابراین از سرخ کردن خوراکی ها با این دو نوع روغن خودداری کنید. بهترین گزینه برای تفت یا سرخ کردن غذاها، انواع روغن های تصفیه شده هستند. نکته مهم دیگر اینکه به بسته بندی ظروف روغن زیتون نیز دقت کنید. همواره ظروف و بطری های تیره رنگ را انتخاب کنید. دلیل این امر محافظت از روغن و محتویات ظرف در برابر گرما و تابش نور آفتاب است.
نکته آخر اینکه در هنگام خرید روغن زیتون، فاکتور کیفیت را بر قیمت محصول ارج بدانید. بالا بودن قیمت ها رابطه مستقیمی با کیفیت و میزان خلوص انواع روغن زیتون دارد.

جهت خرید و فروش این محصول میتوانید با ما در ارتباط باشید:
مریم احمدی
راه های ارتباطی:
شماره موبایل: 09192416278
شماره فکس: 02189786977
آدرس کانال: azarandoil@
پست الکترونیکی: talaye.sabz20@gmail.com

مطلب پیشنهادی

روغن زیتون خوراکی بدون بو

خرید روغن زیتون خوراکی بدون بو

روغن زیتون خوراکی بدون بو اغلب مورد توجه خریدارانی قرار می گیرد که بوی روغن …

دیدگاهتان را بنویسید

بازرگانی آذرند